Praktijkperikelen
Gina Boorsma
1 minuut leestijd
Praktijkperikel

Therapeutisch visite rijden

Plaats een reactie

Het ochtendspreekuur liep niet heel gesmeerd. Het was de worsteling na het weekend. Ik had het overleg met de assistentes afgerond en daar was het; het Telefonisch Spreekuur doemde op in mijn agenda.

De korte beschrijvingen voorspelden weinig goeds; bijwerkingen van pil X van het nieuwe merk Y, of ik de wachttijd kan verkorten, een aanvraag van een patiënt voor een niet-geïndiceerd onderzoek, en een eerstelijnspsycholoog die een patiënt niet in behandeling kon nemen omdat de zorgvraag niet aansloot bij het zorgproduct/businessmodel.

Kortom, een lijst vol energie slurpende gesprekken. Ik neem de laatste slok lauwe koffie en krijg een idee: van twee andere telefonische afspraken maak ik visites. Even eruit, een stukje fietsen, frisse lucht. Op naar mensen van wie ik weet dat ze het waarderen als ik langskom. Geruststelling, een vriendelijk woord, een kop koffie en een dikke dank u wel dokter. Ik knap daar zo van op. 

auteur

Gina Boorsma, praktijkhoudend huisarts in Wageningen

Ook een perikel of anekdote delen? Dat kan (desgewenst anoniem)! Mail naar kopij@medischcontact.nl.

Meer praktijkperikelen:
Praktijkperikel
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Perikel insturen

Heeft u iets meegemaakt wat u deed fronsen, foeteren of lachen? Deel het met uw collega's!

Stuur uw anekdote in

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.