Reclamefilmpje Ohra valt verkeerd
1 reactieEen reclamecampagne met merkwaardige dokters van zorgverzekeraar Ohra heeft eventjes voor grote ophef gezorgd. In humoristisch bedoelde foto’s en filmpjes wordt ‘vrije zorgkeuze’ gepromoot.
In één filmpje figureert een sexy vrouwelijke arts (‘kun jij jezelf uitkleden, of zal ik dat doen?’), in het andere praat een ‘nerdy’ arts door een eendenbek – die gebruikt wordt voor vaginaal onderzoek. Na grote verontwaardiging op social media trok Ohra de filmpjes schielijk terug.
Ohra twitterde vrijdagavond om half twaalf: ‘De post van de twee artsen was ongelukkig gekozen. Domme onhandigheid van ons. Onze excuses als we iemand voor het hoofd hebben gestoten. Sorry!’ Een ander filmpje in dezelfde serie wordt nog wel gebruikt.
Cornelis Bruijninckx
chirurg, Rotterdam
Ik vind beide filmpjes geestig. Bovendien bereiken zij hun doel, zij trekken aandacht. Ik zou mijn oren niet naar het twittergericht hebben laten hangen. Daar zijn de nuance, de humor en de ironie al jaren doodziek. Ongeneeslijk ziek. Profylactische ...maatregelen in de zin van zorgen dat twitteraars niet in hun wiek schieten, zijn nutteloos en resulteren in een saaie wereld, ook voor de twitteraars. Verdrietig dat 'autoriteiten' hun rug niet recht kunnen of willen houden tegen (digitale) volksgerichten. Omineus eigenlijk.