Laatste nieuws
Peter van Hasselt
1 minuut leestijd

Onderzoek dient te vaak marketingdoelen

Plaats een reactie

Onlangs las ik in MC (MC 15/2009: 620) dat de Inspectie voor de Gezondheidszorg een ‘shortlist’ heeft ontwikkeld voor artsen om fase-IV-onderzoek te beoordelen op marketingdoeleinden. Ik heb zelf een trucje ontwikkeld, omdat ik voor dat soort onderzoeken vrij vaak wordt benaderd.

Ik zeg dan altijd dat ik graag wil meewerken, op voorwaarde dat ik eerst de onderzoeksopzet wil inzien voordat ik definitief een besluit neem. Daarna hoor je er nooit meer iets van. Erg rustig en je bent er in één telefoontje van af.

Zeist, april 2009
Peter van Hasselt, huisarts n.p.

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.