Even wennen
Plaats een reactieHaar laatste column (MC 50/2011: 3111) benut Aysel Erbudak om haar eigen ziekenhuis Slotervaart te verdedigen tegen de suggestie van Zembla en ondergetekende, dat aan de uitzending in Tuschinsky van een maagverkleiningsoperatie commerciële motieven ten grondslag zouden liggen. Nee, het is ‘optimale en transparante voorlichting’.
Zou het dan niet juister zijn om in die voorlichting primair de niet-operatieve en risicoloze behandeling aan te prijzen? Worden de patiënten in haar ziekenhuis volgens de richtlijnen minimaal één jaar conservatief behandeld door een gespecialiseerd team, of wordt hun al snel de succesvolle operatie als de spreekwoordelijke vette worst voorgehouden? Hebben de patiënten echt alles al geprobeerd, zoals wordt gesteld? Daarover vernemen wij niets.
Het is niet ‘even wennen’, dat ‘zorgconsumenten’(!) hun informatie via moderne media vergaren, wel dat het gebeurt op deze klantenwervende manier.
H.A.M. Heikens, chirurg niet-praktiserend, Assen
Meer brieven
- Er zijn nog geen reacties