Praktijkperikelen
1 minuut leestijd
Praktijkperikel

Ledderhose

Plaats een reactie

Verwijzingen worden tegenwoordig steeds vaker bij ontvangst gescreend door personeel van de instelling waarnaar verwezen is. Wanneer deskundig personeel dat doet – en als de informatie en vraagstelling in de verwijsbrief voldoende duidelijk zijn – heeft dat meerwaarde in geval de wachttijd voor de betreffende hulpvraag te lang zal worden.

Mogelijk worden zo ook oneigenlijke vragen er uitgevist.
Maar onlangs werd mijn verwijzing naar een privékliniek voor behandeling van een syndroom van Ledderhose afgewezen. Dat bericht ontving de patiënt, die vervolgens mij om een verwijzing ‘elders’ vroeg.

Navraag bij de instelling naar de reden van de afwijzing gedaan.

Antwoord: ‘Dokter Ledderhose werkt hier niet.’

Ton Geerlings
huisarts, Koog aan de Zaan

Meer praktijkperikelen

Praktijkperikel
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Perikel insturen

Heeft u iets meegemaakt wat u deed fronsen, foeteren of lachen? Deel het met uw collega's!

Stuur uw anekdote in

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.