Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

Inloggen
Casus van de week
03 juni 2021 1 minuut leestijd
Wat ziet u?

Donkere tong na doxycycline

3 reacties
Beeld auteurs
Beeld auteurs

Een 65-jarige man heeft doxycycline gebruikt. Wat ziet u? Het antwoord vindt u volgende week in Medisch Contact.

Heeft u ook een interessante casus voor deze rubriek? Stuur tekst (max. 300 woorden) en beeld naar redactie@medischcontact.nl. Als uw casus wordt gepubliceerd, ontvangt u van ons het boek Besturen in een doktersjas van Marcel Levi.
Dit artikel delen
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • henriette Körner, oud verpleegkundige OKassistent, Rotterdam 08-06-2021 08:31

    "Zo-wie-zo slechte mondhygiène.. schimmelinfectie. spoelen en tong poetsen."

  • A.B.A.Backer, Huisarts met pensioen,N,P,, Velp Gld 07-06-2021 17:52

    "Zwarte Haartong,onschuldig,evt antischimmel preparaat oraal"

  • jan keppel hesselink, pijnarts, Bosch en Duin 07-06-2021 17:43

    "De zogenaamde Black Hairy Tongue....een zeldzame bijwerking na AB gebruik. Dat AB niet meer nemen, goed de tong poetsen en meestal daarna geen probleem meer!"

 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.