Gamers worden bloeddonoren met #myfirstblood
Plaats een reactie
Sanquin, verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, heeft met een speciale campagne onder gamers tot nu toe driehonderd nieuwe bloeddonoren geworven.
Onder de campagnetitel #myfirstblood, die nu ruim twee weken loopt, wil Sanquin een nieuwe doelgroep aanspreken. Met name jonge mannen onder de 35 jaar ontbreken in het donorenbestand.
Sanquin werkt samen met gameproducent Riot Games, maker van de bekende game League of Legends. Tijdens de Europese Kampioenschappen van League of L
egends, afgelopen weekend, kreeg Sanquin zichtbaarheid in de game, die door honderdduizenden Nederlandse gamers is gespeeld en bekeken. Via het spel, via de video’s van ‘influencers’ en met livestreams vanaf het kampioenschap werden de Nederlandse deelnemers opgeroepen donor te worden. Driekwart van de nieuwe bloeddonoren is man.
Lees ook:
-
Sanquin wenst jonge mannen als bloeddonor
14 september 2017 -
Campagne voor méér bloeddonoren
16 augustus 2016 -
E-sporter zet geneeskundestudie voorlopig stil
24 augustus 2018
Reacties