Goede doelen in zorg zijn sterke merken
Plaats een reactieCharitatieve organisaties die zich op de gezondheid richten hebben een zeer sterke reputatie. KWF Kankerbestrijding wordt door de Nederlandse bevolking als de meest gerenommeerde goededoelenorganisatie gezien.
Ook Het Nederlandse Rode Kruis en KiKa (Kinderen Kankervrij) hebben een sterke positie. Dat blijkt uit een merkenonderzoek in de goededoelenbranche onder 2000 respondenten door Hendrik Beerda Brand Consultancy.
De populariteit van KWF Kankerbestrijding is uitzonderlijk. 'Er bestaat vrijwel geen organisatie die zo'n brede steun bij de Nederlandse bevolking heeft. Bekendheid, waardering en binding zijn onder alle bevolkingsgroepen het sterkst ontwikkeld bij KWF Kankerbestrijding, onafhankelijk van leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging of opleidingsniveau', volgens onderzoeker Hendrik Beerda.
De top-10 van sterkste merken in de Nederlandse goededoelensector ziet er als volgt uit:
1. KWF Kankerbestrijding
2. Het Nederlandse Rode Kruis
3. KiKa (Kinderen Kankervrij)
4. CliniClowns
5. Wereld Natuur Fonds
6. Nederlandse Hartstichting
7. Ronald McDonald Kinderfonds
8. Unicef
9. Artsen zonder Grenzen
10. Leger des Heils
Henk Maassen
Lees ook:
- Meer nieuws
- Er zijn nog geen reacties