Federatienieuws
2 minuten leestijd
Federatienieuws

De KAMG zoekt een nieuwe voorzitter

Plaats een reactie

Onze huidige voorzitter is benoemd tot voorzitter van de KNMG per 1 januari 2017. Het voorzitterschap van de KNMG is niet verenigbaar met het voorzitterschap van de KAMG. Daarom zoekt de KAMG een nieuwe voorzitter.

Over de KAMG

De KAMG is een koepelvereniging die elf wetenschappelijke verenigingen van ruim 2000 artsen in de publieke gezondheidszorg verbindt. Meer informatie: kamg.nl

De functie

De voorzitter van de KAMG is:

• het boegbeeld van de KAMG;

• voorzitter van het algemeen en dagelijks bestuur;

• lid van het federatiebestuur van de KNMG

• gesprekspartner voor/in landelijke gremia;

• een enthousiast en motiverend leider;

• een inspirerend daadkrachtige verbinder;

• een netwerker.

Het profiel

De KAMG-voorzitter:

• zet zich met de bestuursleden van de wetenschappelijke verenigingen in om inhoud en vorm te geven aan de visie en het toekomstig beleid van de KAMG;

• heeft de ambitie en capaciteiten om de KAMG verder te positioneren;

• heeft de ambitie en kwaliteiten om de samenhang binnen de KAMG en de samenwerking met andere externe organisaties te versterken;

• kan sturing geven aan een dynamische netwerkorganisatie en zorgvuldige besluitvormingstrajecten, o.a. door de grote lijnen uit te zetten en te bewaken;

• onderhoudt een relevant netwerk met contacten op landelijk niveau;

• hanteert een onafhankelijke opstelling ten opzichte van haar leden (de individuele wetenschappelijke verengingen);

• is BIG-geregistreerd als arts M&G;

• beschikt over relevante/actuele kennis van en ervaring in het werkveld van de arts M&G/publieke gezondheidszorg;

• is gemiddeld twee dagen per week beschikbaar voor de KAMG;

• is bereid deze functie vier jaar te vervullen;

• kan zich snel en makkelijk verplaatsen binnen de Randstad.

De KAMG biedt

• een uitdagende en inhoudelijk interessante bestuursfunctie;

• een landelijk netwerk binnen maatschappij & gezondheid;

• ondersteuning door beleidsmedewerker(s) en een secretarieel medewerker;

• een reële (onkosten)vergoeding; de mogelijkheid bestaat voor een vergoeding (aan de werkgever) ter hoogte van de personeelskosten voor één dag per week.

Gaarne reacties inclusief CV vóór 21 oktober sturen naar bureau@kamg.nl

Overige informatie

Nadere informatie over het profiel en de procedure kan worden ingewonnen bij een van de volgende KAMG-bestuursleden:

Marleen Johannes, secretaris KAMG, marleen@artsenjgz.nl

Jaap Koot, penningmeester KAMG, jaap.koot@xs4all.nl

Uiteraard is onze huidige voorzitter René Héman gaarne bereid de ins en outs van de functie met u te delen: r.heman@kamg.nl

Bezoekadres KAMG: Domus Medica, Mercatorlaan 1200 Utrecht

Postadres KAMG:

KAMG, p/a Churchilllaan 11

7e verdieping, 3527 GV Utrecht 

Telefoon 030 3033 662 E-mail bureau@kamg.nl  kamg.nl

download
Federatienieuws
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.