Gamers worden bloeddonoren met #myfirstblood
Plaats een reactieSanquin, verantwoordelijk voor de Nederlandse bloedvoorziening, heeft met een speciale campagne onder gamers tot nu toe driehonderd nieuwe bloeddonoren geworven.
Onder de campagnetitel #myfirstblood, die nu ruim twee weken loopt, wil Sanquin een nieuwe doelgroep aanspreken. Met name jonge mannen onder de 35 jaar ontbreken in het donorenbestand.
Sanquin werkt samen met gameproducent Riot Games, maker van de bekende game League of Legends. Tijdens de Europese Kampioenschappen van League of L
egends, afgelopen weekend, kreeg Sanquin zichtbaarheid in de game, die door honderdduizenden Nederlandse gamers is gespeeld en bekeken. Via het spel, via de video’s van ‘influencers’ en met livestreams vanaf het kampioenschap werden de Nederlandse deelnemers opgeroepen donor te worden. Driekwart van de nieuwe bloeddonoren is man.
Lees ook:-
Marieke van Twillert
Marieke van Twillert is sinds eind 2015 journalist bij Medisch Contact. Arbeidsmarkt en internationale gezondheidszorg hebben haar speciale aandacht, maar ze volgt ook het levenseindedebat, medische technologie en internationale gezondheid. Marieke is een van de presentatoren van MC de Podcast en schrijft geregeld een bijdrage voor de rubriek Media en Cultuur.
- Er zijn nog geen reacties