Boeken en films & zo
web

Web: Stop kindermarketing ongezonde voeding

Plaats een reactie

Kinderen en overgewicht

In Nederland heeft één op de zeven kinderen overgewicht: de alliantie ‘Stop kindermarketing ongezonde voeding’, met als partner de Nederlandse Vereniging van Kindergeneeskunde, streeft naar een pakket wettelijke maatregelen om de op kinderen gerichte marketing van ongezonde voedingsmiddelen aan banden te leggen. De maatregelen die de alliantie voorstelt leveren een bijdrage aan het voorkomen van overgewicht bij kinderen en het verkleinen van het risico op het ontstaan van gewrichts- en psychische problemen, diabetes type 2, hart- en vaatziekten en kanker op latere leeftijd. HM

Alle informatie, inclusief position paper, staan op stopkindermarketing.nl.

Media en cultuur
  • Henk Maassen

    Henk Maassen is journalist bij Medisch Contact, met speciale belangstelling voor psychiatrie en neurowetenschappen, sociale geneeskunde en economie van de gezondheidszorg.  

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.