Laatste nieuws
1 minuut leestijd

Ziekenhuizen benutten website onvoldoende

Plaats een reactie
Afspraken maken, inzien of wijzigen via internet kan maar bij één op de twintig ziekenhuizen. Iets meer dan een kwart van de ziekenhuizen vermeldt op de eigen site met welke zorgverzekeraars een contract is gesloten. Slechts 36 procent van de ziekenhuizen biedt de mogelijkheid om via de website of per email een klacht in te dienen. Volgens de consultancyorganisatie is de invoering van de DBC’s wel goed opgepakt. Elk ziekenhuis heeft een online DBC-prijslijst. Actuele wachttijden staan op 86 procent van de ziekenhuissites en 71 procent van de sites heeft een zoekmachine. Bij meer dan de helft van de onderzochte instellingen kan online patiëntinformatie worden gedownload. ‘Bescheiden’ noemt Capgemini het feit dat ziekenhuizen op hun website nauwelijks melding maken van prijzen en onderscheidingen. De winnaars van de top 100 beste ziekenhuizen van AD en Elsevier vermelden dit bijvoorbeeld niet prominent op hun website. Het Maaslandziekenhuis in Sittard eindigde dit jaar op de tweede plaats in de top 100 en zette dit enige tijd prominent op de eerste pagina van haar website. Het ging er af toen andere actuele zaken hun plek op de homepage opeisten. 'Maar', zegt woordvoerster Ellen Jaspers, 'nog dit jaar komt er een vernieuwde website die een meer eigentijds karakter zal hebben en meer mogelijkheden biedt.' EN
diagnose behandeling combinatie (dbc)
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.