Zorgadministratie en werkplezier
Plaats een reactieMijn laatste werkdag voor de vakantie. Op de valreep krijg ik een e-mail van onze zorgadministratie (let wel, het mag geen secretariaat meer heten):
‘Beste J.,
Deze contacten zijn foutief. Wil jij corrigeren?
Groet L.’
En dan volgt een lijst met ‘foutieve contacten’ – zie hieronder. Wat blijkt: ondanks twee andere vangnetsystemen die mij waarschuwen voor administratieve fouten, heb ik toch nog zestien keer een verkeerd ‘product’ binnen de geldende dbc geboekt. Zo mag er de ene keer wel reistijd worden geboekt en de andere keer niet. En worden in de Wlz andere ‘producten’ vergoed dan binnen de zorgverzekering. Soms mag er zelfs geen directe tijd worden geboekt. En dan krijg ik ook nog eens alles in de vorm van patiëntennummers; geen flauw idee of ik nog een beetje kan terughalen om wie dit ging. Het opzoeken van elke registratie afzonderlijk en het waarheidsgetrouw aanpassen ervan kost mij zo’n vijf minuten per patiënt. Maar het kost me nog meer: mijn werkplezier.
download dit praktijkperikel (pdf)- Er zijn nog geen reacties