Praktijkperikelen
1 minuut leestijd
Praktijkperikel

Zorgadministratie en werkplezier

Plaats een reactie

Mijn laatste werkdag voor de vakantie. Op de valreep krijg ik een e-mail van onze zorgadministratie (let wel, het mag geen secretariaat meer heten):

‘Beste J.,

Deze contacten zijn foutief. Wil jij corrigeren?

Groet L.’

En dan volgt een lijst met ‘foutieve contacten’ – zie hieronder. Wat blijkt: ondanks twee andere vangnetsystemen die mij waarschuwen voor administratieve fouten, heb ik toch nog zestien keer een verkeerd ‘product’ binnen de geldende dbc geboekt. Zo mag er de ene keer wel reistijd worden geboekt en de andere keer niet. En worden in de Wlz andere ‘producten’ vergoed dan binnen de zorgverzekering. Soms mag er zelfs geen directe tijd worden geboekt. En dan krijg ik ook nog eens alles in de vorm van patiëntennummers; geen flauw idee of ik nog een beetje kan terughalen om wie dit ging. Het opzoeken van elke registratie afzonderlijk en het waarheidsgetrouw aanpassen ervan kost mij zo’n vijf minuten per patiënt. Maar het kost me nog meer: mijn werkplezier.

download dit praktijkperikel (pdf)

Praktijkperikel
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Perikel insturen

Heeft u iets meegemaakt wat u deed fronsen, foeteren of lachen? Deel het met uw collega's!

Stuur uw anekdote in

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.