Praktijkperikelen
1 minuut leestijd
Praktijkperikel

De vervanger van de vervanger van de vervanger

Plaats een reactie

Ik ben, als specialist ouderengeneeskunde, met de MPS ‘De Zonnebloem’ een week meegevaren als scheepsarts. Een zeer bijzondere en mooie ervaring.

Vanwege een medische calamiteit van een van onze passagiers wilde ik graag overleggen met diens eigen huisarts. Die bleek afwezig en had keurig via een ingesproken bandje vervanging geregeld.

Bij een poging om deze vervanger te bellen bleek de praktijk in verband met nascholing enkele dagen gesloten. Ook hier was vervanging via een bandje keurig geregeld. Vervanger nummer 2 gebeld. Helaas bleek deze praktijk op woensdagmiddag gesloten. Alweer via een bandje vervanging geregeld. De derde vervanger bleek er gelukkig wel te zijn en was zeer bereidwillig om mij te ondersteunen. Helaas was het dossier van meneer maar heel summier gevuld en waarnemer kende cliënt niet.

Een huisarts vinden bleek uiteindelijk een groter probleem dan het medische probleem van de cliënt.

Praktijkperikel huisartsgeneeskunde ouderengeneeskunde
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Perikel insturen

Heeft u iets meegemaakt wat u deed fronsen, foeteren of lachen? Deel het met uw collega's!

Stuur uw anekdote in

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.