Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

Inloggen
naar overzicht
Julie Guicherit Angelique Lombarts Onno Guicherit
25 maart 2020 5 minuten leestijd
arts & patiënt

Wat een ziekenhuis kan leren van een hotelschool

Gastvrijheid ontbreekt nogal eens in de zorg

2 reacties
Getty Images
Getty Images

De frisse blik van hotelschoolstudenten bracht nuttige inzichten voor de omgang met patiënten in het kankercentrum HMC Antoniushove. Het leidde al direct tot aanpassing van sommige werkwijzen.

De verschillen tussen ziekenhuizen en hotels zijn evident. Maar er zijn ook overeenkomsten zoals in de ‘hardware’: de diverse ontvangst- en wachtruimtes, de kamers, de parkeermogelijkheden en het aanbod aan restaurants, winkels, kappers. Ook de contacten of relaties tussen ‘gebruiker’ en ‘aanbieder’, oftewel tussen gast en hotelmedewerker of tussen patiënt en ziekenhuismedewerker zijn op velerlei vlak vergelijkbaar.

VERDER LEZEN?

U heeft gratis en volledig toegang als

  • Lid van een wetenschappelijke vereniging
  • Lid van De Geneeskundestudent
  • Abonnee
inloggen

Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?

registreren

Geen lid? Bekijk de abonnementen!

abonneren

    Dit artikel delen

    Cookies op Medisch Contact

    Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.