Laatste nieuws
Nieuws

Prescan verliest hoger beroep over reclame

Plaats een reactie

Ook in hoger beroep oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) dat een advertentie van het bodyscanbedrijf Prescan oneerlijk en misleidend is. De Vereniging tegen de Kwakzalverij diende een klacht in tegen Prescan.

Tijdens de Tour de France verscheen herhaaldelijk een advertentie van prescan in NRC Handelsblad. Daarin claimde het bedrijf dat de total body scan  in één op de vijftig gevallen een tumor opspoort en vertelde ex-wielrenner Hennie Kuiper dat hij na de scan ‘wist dat hij gezond was’.

De RCC oordeelt dat de reclame misleidend is, omdat met de total body scan niet alle aandoeningen opgespoord kunnen worden. In de uiting werd met zoveel woorden en zonder voorbehoud gezegd dat dit wel zou kunnen. Prescan mag niet op deze manier adverteren.
 
Simone Paauw

De hoger Beroepszaak bij de Reclame Code Commissie

Lees ook:

beeld: Thinkstock
beeld: Thinkstock
Nieuws
  • Simone Paauw

    Simone Paauw deed de deeltijdopleiding journalistiek in Tilburg en werkt sinds 2008 als journalist bij Medisch Contact. Ze interviewt het liefst de ‘gewone arts’ met een bijzonder verhaal, bijvoorbeeld voor de rubriek Het Portret.  

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.