Prescan verliest hoger beroep over reclame
Plaats een reactieOok in hoger beroep oordeelt de Reclame Code Commissie (RCC) dat een advertentie van het bodyscanbedrijf Prescan oneerlijk en misleidend is. De Vereniging tegen de Kwakzalverij diende een klacht in tegen Prescan.
Tijdens de Tour de France verscheen herhaaldelijk een advertentie van prescan in NRC Handelsblad. Daarin claimde het bedrijf dat de total body scan in één op de vijftig gevallen een tumor opspoort en vertelde ex-wielrenner Hennie Kuiper dat hij na de scan ‘wist dat hij gezond was’.
De RCC oordeelt dat de reclame misleidend is, omdat met de total body scan niet alle aandoeningen opgespoord kunnen worden. In de uiting werd met zoveel woorden en zonder voorbehoud gezegd dat dit wel zou kunnen. Prescan mag niet op deze manier adverteren.
Simone Paauw
De hoger Beroepszaak bij de Reclame Code Commissie
Lees ook:
- ‘Reclame van Prescan is misleidend’
- Reclame voor commerciële centra deugt niet
- MRI en CT zonder verwijzing
- Medische check-up wordt lifestyle-product
- Meer nieuws

- Er zijn nog geen reacties