Laatste nieuws
Nieuws

‘Patiënten zijn tevreden over hun hap’

1 reactie

Patiënten zijn ‘uitermate tevreden’ en geven hun huisartsenpost (hap) gemiddeld een acht. Dat stelt onderzoeksbureau SAMR in reactie op het nieuws over lange telefonische wachttijden bij huisartsen. De Consumentenbond had dat eerder deze week bekendgemaakt.

SAMR houdt sinds vier jaar een doorlopend onderzoek onder een tiental huisartsenposten verspreid door het land. Het onderzoek gebeurt op verzoek van de haps zelf. Uit dat onderzoek blijkt inderdaad dat ‘snelheid van contact’ bij niet-levensbedreigende situaties als een van de voornaamste ‘verbeterpunten’ wordt genoemd door patiënten. Een ander is de ‘wachttijd op locatie’. 

Desondanks zijn patiënten goed te spreken over de hap, meldt SAMR. Ze vinden dat ze serieus genomen worden door de assistent. Bovenal hebben zij vertrouwen in de deskundigheid van de assistent. Ook huisartsen op de hap worden positief beoordeeld. Patiënten zijn tevreden over hun deskundigheid, de tijd die ze nemen, de aandacht die ze aan patiënten schenken en de manier waarop ze de klacht serieus nemen.

Lees ook
Nieuws patiënten HAP Consumentenbond
  • Marieke van Twillert

    Marieke van Twillert werkt als journalist voor Medisch Contact. Arbeidsmarkt, levenseinde en e-health hebben haar speciale aandacht.  

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • D. van Spanje

    s.o., Huis ter Heide

    Is het niet een beetje van "Wij van door WC-eend ingehuurd onderzoeksbureau adviseren WC-eend?".
    De consultant van SAMR kunnen we denk ik niet onafhankelijk noemen.
    Zonder deze overigens te willen diskwalificeren, maar daar gaat het even niet over.

 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.