Laatste nieuws
1 minuut leestijd

Ombudsman opent meldpunt medische missers

Plaats een reactie
Volgens de Ombudsman laat de letselschaderegeling na medische fouten nog veel te wensen over. Vaak is het indienen van een klacht of schadeclaim het begin van een slopende en kostbare strijd over de schuldvraag. Het komt zelfs voor dat de patiënt overlijdt voordat zijn schadeclaim is afgehandeld, aldus de stichting. Met het onderzoek gaat De Ombudsman alle knelpunten in kaart brengen. In 2003 bracht De Ombudsman al een kritisch onderzoeksrapport naar buiten over de letselschaderegeling bij verkeersongevallen en ongelukken op het werk. Dit rapport is een aanjager geweest voor kwaliteitsverbetering in de letselschadebranche. Onder meer is er een ‘Gedragscode behandeling letselschade’ tot stand gekomen. Een aantal grote verzekeraars van medische aansprakelijkheid heeft deze gedragscode echter niet ondertekend. ANP
medische fouten
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.