Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

Inloggen
naar overzicht
15 januari 2020 7 minuten leestijd
arts & patiënt

‘Ik heb nu de blik van de patiënt’

Gezondheidscommunicatie-expert ondervindt het belang van haar vak aan den lijve

1 reactie
Getty Images
Getty Images

Communicatieonderzoeker Nanon Labrie ondervond hoeveel impact slechte én goede communicatie heeft toen haar dochter Emilie veertien weken te vroeg werd geboren. Ze trok belangrijke lessen uit die ervaring, die voor iedereen bruikbaar zijn.

Lang ben ik pleitbezorger geweest van vuistregels en strategieën voor het verbeteren van de ervaringen van patiënten. Al die tijd wist ik niet wat het eigenlijk betekent om patiënt te zijn. Dit veranderde in mei 2017, toen ik met spoed in het ziekenhuis werd opgenomen. Ik was toen 26 weken zwanger.

Ik had geen gemakkelijke zwangerschap, maar de controles verliepen volgens het boekje en ik maakte me geen zorgen.

VERDER LEZEN?

U heeft gratis en volledig toegang als

  • Lid van een wetenschappelijke vereniging
  • Lid van De Geneeskundestudent
  • Abonnee
inloggen

Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?

registreren

Geen lid? Bekijk de abonnementen!

abonneren

    Dit artikel delen

    Cookies op Medisch Contact

    Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.