Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

Inloggen
naar overzicht

Ggz nog te vaag over wachttijden

Plaats een reactie

Zorgaanbieders in de ggz publiceren de wachttijden voor nieuwe patiënten nog niet goed genoeg op hun website. Dat meldt de NZa na een controle onder 350 ggz-aanbieders, in de weken nadat op 1 april de Regeling publicatie wachttijden GGZ van start ging.

Volgens de NZa staat op de meeste websites inmiddels wel hoelang het duurt voordat patiënten voor een eerste gesprek terechtkunnen. Er wordt echter vaak niet vermeld dat de wachttijd per verzekeraar verschilt of dat de verzekeraar kan bemiddelen als het te lang duurt.

De wachttijden in de ggz zijn de NZa al langer een doorn in het oog. In november riep de zorgautoriteit patiënten op melding te doen van lange wachttijden. Een woordvoerder van de NZa zei destijds dat het heel moeilijk is er de vinger op te leggen bij welke zorgaanbieders de wachttijden te ver oplopen.

Simone Paauw

NZa: Informatie ggz-aanbieders over wachttijden nog onvolledig

© Shutterstock
© Shutterstock

Lees ook:

print dit artikel
ggz
  • Simone Paauw

    Simone Paauw (1978) werkt sinds april 2008 als journalist bij Medisch Contact. Ze interviewt het liefst de ‘gewone’ arts met een bijzonder verhaal en neemt graag een kijkje in de praktijk.  

Dit artikel delen
Op dit artikel reageren inloggen

Reacties

  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.