Ggz nog te vaag over wachttijden
Plaats een reactieZorgaanbieders in de ggz publiceren de wachttijden voor nieuwe patiënten nog niet goed genoeg op hun website. Dat meldt de NZa na een controle onder 350 ggz-aanbieders, in de weken nadat op 1 april de Regeling publicatie wachttijden GGZ van start ging.
Volgens de NZa staat op de meeste websites inmiddels wel hoelang het duurt voordat patiënten voor een eerste gesprek terechtkunnen. Er wordt echter vaak niet vermeld dat de wachttijd per verzekeraar verschilt of dat de verzekeraar kan bemiddelen als het te lang duurt.
De wachttijden in de ggz zijn de NZa al langer een doorn in het oog. In november riep de zorgautoriteit patiënten op melding te doen van lange wachttijden. Een woordvoerder van de NZa zei destijds dat het heel moeilijk is er de vinger op te leggen bij welke zorgaanbieders de wachttijden te ver oplopen.
Simone Paauw
NZa: Informatie ggz-aanbieders over wachttijden nog onvolledig

-
NZa start meldactie wachttijden ggz
23 november 2015 -
Ik ben misselijk - Menno Oosterhoff
23 november 2015 -
Lange wachttijden voor gespecialiseerde ggz
04 december 2014 -
Meldactie over lange wachttijden ggz
26 mei 2014
- Er zijn nog geen reacties