Laatste nieuws

Deense ‘sekscampagne’ leidt tot babyboom

1 reactie

Een reclamecampagne waarin Denen worden aangemoedigd baby’s te maken tijdens hun vakantie lijkt effect te hebben. In de zomer van 2016 worden er 1200 meer Deense baby’s verwacht dan in het jaar ervoor.

De Deense media leggen een verband met de reclamecampagne ‘Do it for mom’, die reisorganisatie Spies Travel in september lanceerde, na de eerdere ‘Do it for Danmark’- campagne in 2014. Ook een bijna gelijktijdige campagne van de overheid, waarin de Deense inwoners erop worden gewezen dat hun vruchtbaarheid een beperkte houdbaarheid heeft, zou een bijdrage geleverd kunnen hebben aan de babyboom.

De anders zo lage geboortecijfers in Denemarken zijn al langere tijd een bron van zorg en leidden  onder meer tot aanpassingen in het programma voor seksuele voorlichting op scholen. Spies Travel gooit het over een andere boeg en spoort moeders aan hun volwassen kinderen een actieve vakantie cadeau te doen naar een warm, zonnig land. Als de jongvolwassenen het dan niet doen voor hun land, dan moeten ze het maar doen voor hun moeder – die graag oma wil worden. Volgens Spies Travel worden veel kinderen verwekt tijdens zonnige vakanties. Sportieve activiteiten tijdens de vakantie zouden de omstandigheden voor het verwekken van een baby nog sterker verbeteren.

Simone Paauw

© Shutterstock
© Shutterstock
Lees ook:
seks zwangerschap reclame
  • Simone Paauw

    Simone Paauw deed de deeltijdopleiding journalistiek in Tilburg en werkt sinds 2008 als journalist bij Medisch Contact. Ze interviewt het liefst de ‘gewone arts’ met een bijzonder verhaal, bijvoorbeeld voor de rubriek Het Portret.  

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.