Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

Inloggen
naar overzicht
ANP
04 juni 2009 1 minuut leestijd

Beroepszieken willen emotionele vergoeding

Plaats een reactie

De meeste werknemers die een beroepsziekte hebben en hiervoor een schadeclaim indienen bij hun werkgever, streven daarmee sociaaleconomische genoegdoening na. Geld is niet hun eerste drijfveer. Ze zijn vooral kwaad en voelen zich slecht behandeld.

Dat blijkt uit het rapport Leerzame Schadeclaims, dat de universiteiten van Amsterdam en Maastricht en het Nederlands Centrum voor Beroepsziekten hebben opgesteld.

In Nederland lopen jaarlijks naar schatting 25.000 werknemers een beroepsziekte op. Steeds vaker dienen deze getroffenen een claim in. Het is voor het eerst dat onderzoek is gedaan naar het ontstaan van beroepsziekteclaims en de mogelijkheden om die claims te voorkomen, aldus de onderzoekers.

ANP

beroepsziekten
Dit artikel delen
Op dit artikel reageren inloggen

Reacties

  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.