Goede doelen in zorg zijn sterke merken | medischcontact

Dagelijks opinie, nieuws en achtergronden

naar overzicht
Nieuws

Goede doelen in zorg zijn sterke merken

Plaats een reactie

Charitatieve organisaties die zich op de gezondheid richten hebben een zeer sterke  reputatie. KWF Kankerbestrijding wordt door de Nederlandse bevolking als de meest gerenommeerde goededoelenorganisatie gezien.

Ook Het Nederlandse Rode Kruis en KiKa (Kinderen Kankervrij) hebben een sterke positie. Dat blijkt uit een merkenonderzoek in de goededoelenbranche onder 2000 respondenten door Hendrik Beerda Brand Consultancy.

De populariteit van KWF Kankerbestrijding is uitzonderlijk. 'Er bestaat vrijwel geen organisatie die zo'n brede steun bij de Nederlandse bevolking heeft. Bekendheid, waardering en binding zijn onder alle bevolkingsgroepen het sterkst ontwikkeld bij KWF Kankerbestrijding, onafhankelijk van leeftijd, geslacht, geloofsovertuiging of opleidingsniveau', volgens onderzoeker Hendrik Beerda.


De top-10 van sterkste merken in de Nederlandse goededoelensector ziet er als volgt uit:
1.   KWF Kankerbestrijding    
2.   Het Nederlandse Rode Kruis    
3.   KiKa (Kinderen Kankervrij)    
4.   CliniClowns    
5.   Wereld Natuur Fonds    
6.   Nederlandse Hartstichting    
7.   Ronald McDonald Kinderfonds    
8.   Unicef    
9.   Artsen zonder Grenzen
10. Leger des Heils

Henk Maassen


Lees ook:

  • Meer nieuws

beeld: Shutterstock
beeld: Shutterstock
Nieuws
  • Henk Maassen

    Henk Maassen (1958) is journalist bij Medisch Contact, met speciale belangstelling voor psychiatrie en neurowetenschappen, sociale geneeskunde en economie van de gezondheidszorg.  

Dit artikel delen
Op dit artikel reageren inloggen

Reacties

  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.