Federatienieuws
1 minuut leestijd
Federatienieuws

Dossier: Onlinecontact

Plaats een reactie
Getty Images
Getty Images

Onlinecontact in de zorg neemt snel toe. Denk aan teleconsultatie tussen artsen, telemonitoring, onlinespreekuur, patiëntportalen waarin artsen deelnemen. Ook het gebruik van sociale media als Twitter en Facebook groeit. De KNMG stimuleert nieuwe manieren van werken voor artsen. Het biedt kansen, maar roept ook vragen op. Wat kan en mag een arts, waarvoor is het handig, wat verwachten patiënten?

E-consult

E-mail, chat en andere onlinecommunicatie met patiënten vereenvoudigt administratieve handelingen rond afspraken en herhaalrecepten en kan bijvoorbeeld drempelverlagend werken voor patiënten. De KNMG geeft randvoorwaarden in de richtlijn Omgaan met medische gegevens.

Social media

Er komen steeds meer onlineplatformen met sociale netwerken waar artsen onderling en met patiënten interactieve dialogen aangaan en kennis en ervaringen delen. Ook LinkedIn en Twitter worden steeds populairder. Dit biedt kansen, maar de grenzen tussen professionele en persoonlijke communicatie kunnen vervagen. De KNMG zet de belangrijkste digitale valkuilen en kansen voor artsen op een rij.

Lees meer: dossier eHealth en dossier Social media via knmg.nl/dossiers.
Federatienieuws E-health
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.