Web: Stop kindermarketing ongezonde voeding
Plaats een reactieKinderen en overgewicht
In Nederland heeft één op de zeven kinderen overgewicht: de alliantie ‘Stop kindermarketing ongezonde voeding’, met als partner de Nederlandse Vereniging van Kindergeneeskunde, streeft naar een pakket wettelijke maatregelen om de op kinderen gerichte marketing van ongezonde voedingsmiddelen aan banden te leggen. De maatregelen die de alliantie voorstelt leveren een bijdrage aan het voorkomen van overgewicht bij kinderen en het verkleinen van het risico op het ontstaan van gewrichts- en psychische problemen, diabetes type 2, hart- en vaatziekten en kanker op latere leeftijd. HM
Alle informatie, inclusief position paper, staan op stopkindermarketing.nl.
-
Henk Maassen
Henk Maassen studeerde biologische psychologie aan de Radboud Universiteit Nijmegen. Hij werkte kortstondig als onderzoeksassistent en daarna als (freelance) journalist/redacteur voor tal van bladen en uitgeverijen en als voorlichter voor de Tweede Kamer. Sinds 1999 is hij redacteur bij Medisch Contact, met speciale belangstelling voor psychiatrie en neurowetenschappen, sociale geneeskunde en economie van de gezondheidszorg. Henk stelt wekelijks de Media & cultuur-pagina’s samen.
- Er zijn nog geen reacties