Huisarts reageerde tijdig en adequaat op klachten
Plaats een reactieKlaagster heeft in februari 2020 de huisarts bezocht. Hierna heeft zij meerdere malen contact gehad met de huisarts vanwege pijnklachten en een eventuele zwangerschap. Op 6 augustus 2020 heeft klaagster tijdens een gesprek met de huisarts aangegeven dat zij zich vaak door de huisarts afgescheept voelde.
Na dit gesprek werden meerdere onderzoeken gepland in het ziekenhuis en werd met klaagster een vervolgafspraak gemaakt. Op 11 augustus 2020 heeft klaagster zich als patiënt bij de huisarts laten uitschrijven. Klaagster verwijt de huisarts dat hij te lang afwacht en weinig tot geen uitleg geeft over zijn behandeling en bevindingen. Volgens het college heeft de huisarts tijdig en adequaat gereageerd op de klachten van klaagster. Jammer dat pas op 6 augustus 2020 duidelijk werd dat er communicatieproblemen bestonden. Voor klaagster was niet duidelijk wat de huisarts met zijn aanpak beoogde. Mogelijk hebben de beperkende maatregelen in verband met corona hieraan bijgedragen. Klacht ongegrond.
- Er zijn nog geen reacties