Laatste nieuws
Annemarie Bolt
8 minuten leestijd
opinie

Kidfluencing is geen hobby maar kinderarbeid

Jeugdartsen, eis regelgeving voor jonge influencers op social media!

8 reacties
Adobe Stock
Adobe Stock

Steeds vaker zijn jonge kinderen te zien op Instagram, TikTok en YouTube, die op hun eigen kanaal niet alleen filmpjes plaatsen, maar ook producten aanprijzen. Een lucratieve ‘hobby’, vaak gestimuleerd door de ouders. Maar is dat wel gezond? Jeugdarts en aios maatschappij + gezondheid Annemarie Bolt roept jeugdartsen op om in actie te komen.

Het is een regenachtige dag en Sophie (6 jaar) verveelt zich. ‘Mama, zullen we slijm maken?’ Op mijn antwoord dat ik niet weet hoe dat moet, zegt ze: ‘Dan moet je even naar de Bellinga’s kijken, die hebben daar heel veel filmpjes over.’ En inderdaad, even later kijken we naar een filmpje met in de hoofdrol twee kleuters die in detail uitleggen wat je allemaal nodig hebt voor het allerbeste glitterslijm.

VERDER LEZEN?

U heeft gratis en volledig toegang als

  • Lid van een wetenschappelijke vereniging
  • Lid van De Geneeskundestudent
  • Abonnee
inloggen

Krijgt u onverwacht een melding dat u niet meer kunt inloggen? Kijk hier wat u kunt doen.


Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?

registreren

Geen lid? Bekijk de abonnementen!

abonneren

Bent u geen lid en hebt u geen interesse in een abonnement? Zes weken na publicatie wordt dit artikel voor iedereen beschikbaar om te lezen.

    Cookies op Medisch Contact

    Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.