Kidfluencing is geen hobby maar kinderarbeid
Jeugdartsen, eis regelgeving voor jonge influencers op social media!
8 reacties
Steeds vaker zijn jonge kinderen te zien op Instagram, TikTok en YouTube, die op hun eigen kanaal niet alleen filmpjes plaatsen, maar ook producten aanprijzen. Een lucratieve ‘hobby’, vaak gestimuleerd door de ouders. Maar is dat wel gezond? Jeugdarts en aios maatschappij + gezondheid Annemarie Bolt roept jeugdartsen op om in actie te komen.
Het is een regenachtige dag en Sophie (6 jaar) verveelt zich. ‘Mama, zullen we slijm maken?’ Op mijn antwoord dat ik niet weet hoe dat moet, zegt ze: ‘Dan moet je even naar de Bellinga’s kijken, die hebben daar heel veel filmpjes over.’ En inderdaad, even later kijken we naar een filmpje met in de hoofdrol twee kleuters die in detail uitleggen wat je allemaal nodig hebt voor het allerbeste glitterslijm.
VERDER LEZEN?
U heeft gratis en volledig toegang als
- Lid van een wetenschappelijke vereniging
- Lid van De Geneeskundestudent
- Abonnee
Krijgt u onverwacht een melding dat u niet meer kunt inloggen? Kijk hier wat u kunt doen.
Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?
Geen lid? Bekijk de abonnementen!