De RGS werkt aan digitalisering en automatisering voor een betere dienstverlening
Plaats een reactieDe RGS zet volop in op digitalisering en automatisering voor een snellere, eenvoudigere en veiligere dienstverlening. Zo wordt het voor aiossen en opleidingsorganisaties makkelijker om zaken met de RGS te regelen, zoals je registreren als arts of een erkenning aanvragen als opleidingsorganisatie.
Sneller zaken regelen met de RGS
We automatiseren aanvraagprocessen om de afhandeling te versnellen. Nu wordt bijvoorbeeld een wijzigingsverzoek van een aios van het opleidingsschema automatisch goedgekeurd als het aan de vastgestelde criteria voldoet. Voldoet het niet aan deze criteria, dan behandelt een medewerker van de RGS de aanvraag. Dit proces geldt ook voor de inschrijving van een aios in het opleidingsregister. Dankzij deze automatisering verkorten we de verwerkingstijd aanzienlijk.
MijnRGS: één portal voor alle zaken
MijnRGS wordt nog meer de centrale plek waar artsen en opleidingsorganisaties al hun zaken met de RGS kunnen regelen. Via deze portal kun je tegen het einde van het jaar onder andere de status van aanvragen volgen of rapportages uploaden voor een evaluatiebezoek.
Actuele informatie en relevante formulieren
Betrouwbare en actuele informatie is essentieel. Daarom worden de overzichten met actuele erkenningen nu real-time bijgewerkt, zodat gebruikers altijd over de meest recente gegevens beschikken. Daarnaast zorgen we voor gebruiksvriendelijke, op maat gemaakte informatie in MijnRGS. Voor een instelling die een hernieuwde erkenning nodig heeft, staan bijvoorbeeld de relevante formulieren klaar, aangepast aan de situatie van de instelling. Dit bespaart tijd en maakt het aanvraagproces eenvoudiger en overzichtelijker.
Op de hoogte blijven van updates van de RGS? Meld je dan aan voor de CGS-RGS nieuwsbrief.
- Er zijn nog geen reacties