‘Laten we over de dood praten’
Plaats een reactieMeer dan tweehonderd particulieren, organisaties en ondernemingen op het gebied van palliatieve zorg, uitvaart en levensbeschouwing doen mee aan de grassrootscampagne ‘Laten we over de dood praten’.
Initiatiefnemer is MORBidee, dat zich reclamebureau en adviesbureau ‘voor de dood en end-of-life-care’ noemt. Het wil met deze campagne de dood en zorg rond het levenseinde bespreekbaar maken. Deelnemers roepen op via social media de boodschap verder te verspreiden.
Een van de deelnemers, Margot van Rijn, licht op de website haar motivatie toe: ‘Laten we eerlijk zijn: we houden niet altijd van het leven. Social media zijn veelal een verzamelplaats van prachtige plaatjes van gelukkige mensen. Hebben we echter ook de moed om de zwaarte van het leven te delen? Ik nodig je uit. Natuurlijk hoeft dat niet per se op social media. Maar durf alsjeblieft te praten over je worstelingen, je levensvragen, je angsten of zelfs je doodswens.’ De campagne loopt tot 1 april.
Marieke van Twillert
Lees ook:
-
Marieke van Twillert
Marieke van Twillert is sinds eind 2015 journalist bij Medisch Contact. Arbeidsmarkt en internationale gezondheidszorg hebben haar speciale aandacht, maar ze volgt ook het levenseindedebat, medische technologie en internationale gezondheid. Marieke is een van de presentatoren van MC de Podcast en schrijft geregeld een bijdrage voor de rubriek Media en Cultuur.
- Er zijn nog geen reacties