Inloggen
Laatste nieuws
arts & patiënt

Aanpassingen in huisartsenconsult renderen

Kwaliteit en werkplezier van huisartsen nemen toe door meer tijd voor de patiënt

1 reactie
Getty Images
Getty Images

Een pilot waarbij de huisarts meer tijd per patiënt reserveert in combinatie met slimmer organiseren en effectief overleggen, verhoogde de werktevredenheid van huisartsen en verminderde het aantal verwijzingen naar de tweede lijn drastisch.

Huisartsen krijgen het steeds drukker. Hoe kunnen ze in die context toch de kwaliteit van hun werk en hun werkplezier op peil houden? Die vraag was het uitgangspunt van het project Meer Tijd Voor De Patiënt (MTVDP).1 Dat project vloeide voort uit het hoofdlijnen­akkoord en een van de deelnemers was de Huisartsen Coöperatie Deventer en Omstreken (HCDO).

VERDER LEZEN?

U heeft gratis en volledig toegang als

  • Lid van een wetenschappelijke vereniging
  • Lid van De Geneeskundestudent
  • Abonnee
inloggen

Lid of abonnee maar nog geen inloggegevens?

registreren

Geen lid? Bekijk de abonnementen!

abonneren

Bent u geen lid en hebt u geen interesse in een abonnement? Zes weken na publicatie wordt dit artikel voor iedereen beschikbaar om te lezen.

    Cookies op Medisch Contact

    Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.