WhatsApp-contact is geen volwaardig consult
1 reactieKlager voelt zich niet serieus genomen, nu de bedrijfsarts hem na zijn eerste ziekmelding slechts telefonisch heeft gesproken en hem na zijn tweede ziekmelding weer niet heeft gezien, geen aandacht heeft besteed aan zijn klachten, maar het arbeidsconflict op de voorgrond heeft gesteld.
Na de tweede ziekmelding hebben klager en bedrijfsarts alleen WhatsApp-contact gehad. Het college acht het in het licht van de coronamaatregelen verdedigbaar dat de bedrijfsarts het eerste consult telefonisch heeft gevoerd.
Het college merkt het WhatsApp-contact na de tweede ziekmelding niet aan als een volwaardig consult. Dit contact bood onvoldoende ruimte voor de werknemer om zijn verhaal te doen en voor de bedrijfsarts om zich een adequaat beeld te vormen van de werknemer en zijn gezondheid op dat moment en om daarop zijn oordeel te vormen. Er zijn geen verdiepende vragen gesteld, ook niet over eventuele belemmerende factoren. De bedrijfsarts heeft daarover desondanks een formeel advies uitgebracht. Berisping.
T. Müller
Uroloog, Drachten
Nou gelukkig heeft het tuchtcollege rekening gehouden met de pandemie - Wat was anders de straf geweest ? Doorhaling soms ? Of is het meer zo dat dat wel gezegd, maar zoals hier of bij de collega in het verpleeghuis van laatst toch niet echt gedaan... wordt, dat hele rekening houden met de pandemie? In de redinatie van het college van deze casus leest u het niet terug.