Tuchtrecht
1 minuut leestijd
Actuele uitspraak

Huisarts reageerde tijdig en adequaat op klachten

Plaats een reactie

Klaagster heeft in februari 2020 de huisarts bezocht. Hierna heeft zij meerdere malen contact gehad met de huisarts vanwege pijnklachten en een eventuele zwangerschap. Op 6 augustus 2020 heeft klaagster tijdens een gesprek met de huisarts aangegeven dat zij zich vaak door de huisarts afgescheept voelde.

Na dit gesprek werden meerdere onderzoeken gepland in het ziekenhuis en werd met klaagster een vervolgafspraak gemaakt. Op 11 augustus 2020 heeft klaagster zich als patiënt bij de huisarts laten uitschrijven. Klaagster verwijt de huisarts dat hij te lang afwacht en weinig tot geen uitleg geeft over zijn behandeling en bevindingen. Volgens het college heeft de huisarts tijdig en adequaat gereageerd op de klachten van klaagster. Jammer dat pas op 6 augustus 2020 duidelijk werd dat er communicatieproblemen bestonden. Voor klaagster was niet duidelijk wat de huisarts met zijn aanpak beoogde. Mogelijk hebben de beperkende maatregelen in verband met corona hieraan bijgedragen. Klacht ongegrond.

RTG Eindhoven, 23 juni 2021

Tuchtrecht
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.