Reclame in e-learning
Plaats een reactieIn NieuwsReflex schrijft Medisch Contact op basis van een onderzoek van Gezonde Scepsis dat online nascholingscursussen regelmatig reclame-uitingen bevatten (MC 1/2011: 8). Het gaat hierbij om cursussen die zijn geaccrediteerd door het College voor Accreditatie Huisartsen (CvAH). Gezonde Scepsis heeft tien cursussen onderzocht en in twee hiervan een reclame-uiting aangetroffen. Een geval betreft volgens het CvAH geen reclame-uiting. Het andere geval betreft een indirecte reclame-uiting, die het CvAH over het hoofd heeft gezien. Om op basis van één geval te concluderen dat geaccrediteerde online nascholingscursussen regelmatig reclame-uitingen bevatten, is te kort door de bocht. De conclusies die Gezonde Scepsis trekt over de evenwichtigheid van de aangeboden leerstof acht het CvAH te zwaar aangezet en gedeeltelijk onjuist. Het CvAH is verbaasd dat Medisch Contact de conclusies van Gezonde Scepsis heeft overgenomen, zonder het CvAH hierover te horen.
Utrecht, januari 2011
drs. Michiel Wesseling, coördinator CvAH
- Meer brieven
- Er zijn nog geen reacties