Laatste nieuws
1 minuut leestijd
Praktijkperikel

Regie van de zorgverzekeraar

Plaats een reactie

Op 25 augustus meldt zich bij mij een patiënt die particulier is verzekerd bij Zilveren Kruis Achmea, met de mededeling dat de verzekeraar haar injecties Metoject niet vergoedt. Vervelend, nu moet hetzelfde product worden gemaakt door de service-apotheek, wat omslachtig is. Achmea gebeld: de persoon die de telefoon aanneemt, zegt dat de computer aangeeft dat dit middel niet wordt vergoed en dat verder doorverbinden geen zin heeft: geen vergoeding.



Navraag bij de leverancier van Metoject leert echter dat deze verzekeraar wel degelijk vergoedt. Ik word verwezen naar de nieuwsbrief farmacie van Achmea, waarin dit bericht inderdaad staat.



Teruggebeld met Achmea. Na negen minuten wachten: ‘Helaas, u zit bij de afdeling Ziekenfonds, u moet een ander nummer bellen.’ Dit nummer gebeld (5 eurocent per minuut): geen vergoeding, maar betrokkene (weer een ander) gaat dit met spoed uitzoeken.


Nog even op

www.achmea

gekeken en inderdaad: dit medicament wordt vergoed. Toch nog even met Achmea gebeld en gevraagd naar degene die wij tien minuten daarvoor aan de lijn hadden. Tot onze verbazing is deze medewerkster binnen de organisatie onbekend(?). Hoewel, na doorvragen blijkt zij wel een e-mailadres te hebben en onze info zal worden doorgegeven, zodat zij snel kan terugbellen.



Niets meer gehoord. Op 1 september maar weer eens gebeld met Achmea: de betrokken persoon is helaas niet te bereiken. ‘Oh, het gaat om een collectieve verzekering, ik verbind u even door...’ Vervolgens het telefoontje: ‘Sorry, een vergissing in de computer, wij zullen alles vergoeden.’



Echter, op 2 september gaat wederom de telefoon. Achmea, weer een ander: ‘Wij komen terug op de vraag naar Metoject. Helaas vergoeden wij dat niet!’ Als ik verwijs naar het telefonisch contact van de dag ervoor: ‘Excuses, dan ben ik niet goed geïnformeerd.’


Ik heb getracht deze zaak met een manager van de afdeling Farmacie te bespreken, maar deze is niet te vinden en belt niet terug.



Regie van de zorgverzekeraar: ik houd echt mijn hart vast...

Praktijkperikel zorgverzekeraars
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.