Laatste nieuws
1 minuut leestijd
Nieuws

Goede zorg is goede reputatie

Plaats een reactie

Een goede kwaliteit van zorg leidt automatisch tot een goede reputatie van een ziekenhuis. Dat vindt 54 procent van de ziekenhuisbestuurders uit een onderzoek van Bureau Hofkes Reputatiemanagement en nieuwsbrief Zorgvisie.

Het niveau van medisch specialisten en de klantvriendelijkheid van verpleegkundigen bepalen de kwaliteit van het eigen ziekenhuis, oordelen de bestuurders. Transparantie en korte wachttijden zijn daarbij volgens hen minder belangrijk.

Het merendeel van de zieken­huisbesturen vindt dat media, politiek en de Inspectie voor de Gezondheidszorg de meeste invloed hebben op de reputatie van de gezondheidszorg in het algemeen. Volgens de ondervraagden zouden echter allereerst patiënten en de medisch specialisten de reputatie van de zorg moeten bepalen. Gevolgd door de inspectie, verpleegkundigen en eerstelijnszorgaanbieders.
De bestuurders vinden de raad van toezicht niet belangrijk als het gaat om de reputatie van de gezondheidszorg of die van het eigen ziekenhuis, aldus Zorgvisie.

Aan het onderzoek deed een derde van de ziekenhuisbestuurders in Nederland mee. Van hen noemde 65 procent de reputatie van het eigen ziekenhuis goed tot zeer goed; 4 procent noemde de reputatie slecht.

Deze eerste uitkomsten zijn eind maart bekendgemaakt. Het volledige onderzoek wordt eind deze maand gepubliceerd. BV

Nieuws
Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.