Laatste nieuws
Ed Blaauwwiekel
1 minuut leestijd

Dure huizen

Plaats een reactie

In een tijd waarin de inkomens van medisch specialisten enorm onder vuur liggen in de media en in de politiek getuigt het van een enorme stommiteit om een advertentie in Medisch Contact te plaatsen van huizen van ruim 1,5 miljoen euro.

Medisch Contact is er om medici op de hoogte te houden van allerlei ontwikkelingen, zowel op medisch gebied als op maatschappelijk en politiek gebied; het is geen uithangbord voor dure huizen.

Dit soort advertenties is voor het grote publiek en politici het bewijs dat medisch specialisten zich dit blijkbaar kunnen veroorloven en bevestigt de bestaande vooroordelen.

Ik vind het volstrekt ongepast en het geeft een verkeerd signaal naar de buitenwereld.

Drachten, mei 2010

E.E. Blaauwwiekel, internist-endocrinoloog


Naschrift

Was het maar zo dat Medisch Contact zonder advertentie-inkomsten kon worden gemaakt. Dan had ik een zorg minder. Ook uw eigen Orde dringt erop aan om productie en verzending van MC uit advertenties te bekostigen. Dat lukt redelijk, omdat ook betaalde uitingen als de door u gewraakte worden geplaatst. Ik zag geen reden om er een (duur) veto over uit te spreken. De adverteerder ziet medici blijkbaar wél als doelgroep, evenals de lezers van De Telegraaf, AD en NRC (next). Daar stond deze advertentie namelijk ook in.

Ben Crul, hoofdredacteur


Klik hier voor alle bijdragen in de rubriek Brieven.

Op dit artikel reageren inloggen
Reacties
  • Er zijn nog geen reacties
 

Cookies op Medisch Contact

Medisch Contact vraagt u om cookies te accepteren voor optimale werking van de site, kwaliteitsverbetering door geanonimiseerde analyse van het gebruik van de site en het tonen van relevante advertenties, video’s en andere multimediale inhoud. Meer informatie vindt u in onze privacy- en cookieverklaring.