Reacties


    Invoelbare euthanasiewens kan arts helpen

    Invoelbare euthanasiewens kan arts helpen Reactie 26-04-2016: 'Ik vind jammer dat een prachtig artikel als dit, wat betoogt om oog te hebben voor "het waarom" achter een euthanasievraag, moet verzanden in discussies over te ruime indicaties voor euthanasie en de eed van Hippocrates. De euthanasiewet is helder: ...'     



U bent niet ingelogd. Log in om alle artikelen te kunnen inzien en te kunnen reageren:

inloggen

Inlog aanvragen | Inlog vergeten



Laatste reacties


1  2  |  3  4  |  5

    Tien jaar Communicatieprijs - Hans van Santen

    Reactie 29-04-2016: 'Wat bijzonder te lezen dat er 30 jaar geleden tijdens de opleiding geneeskunde geen structurele aandacht was voor arts-patient communicatie. Collega van Santen studeerde dan niet in Utrecht, want daar hadden we al in het tweede jaar uitgebreide colle...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Burn-out lastig op te sporen in ziekenhuis

    Reactie 29-04-2016: 'Ja, ja - ook dokters kunnen minder goed functioneren en ziek worden ! Interessant onderzoek over eigenlijk bekend fenomeen; dokters zijn eigenlijk net gewone mensen, maar met hogere eisen, verwachtingen en afbreuk risico's. In een ziekenhuis/maats...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    Een positief bericht over antidepressiva graag - Menno Oosterhoff

    Reactie 29-04-2016: 'Coll. Duits. Ik had van haar gehoord naar aanleiding van de blog http://www.medischcontact.nl/Opinie/Blogs/Menno-Oosterhoff/Bericht-Menno-Oosterhoff/152302/Sluit-de-toiletten-Menno-Oosterhoff.htm over antidepressivagebruik tijdens de zwangerschap. Ha...'  Lees meer
    Reacties: 7 reacties


    ‘Bezuinigingen langdurige zorg onverantwoord’

    Reactie 29-04-2016: 'Besturen versus beheersen, leiderschap versus managing, realiteit versus papierenrealiteit. De gezondheidszorg met uitvindingen die ons telkens ouder laten worden, maar ook hulpbehoevender, een populatie die aan het vergrijzen is. Minder geld daaraan...'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


    Zorginstituut neemt regie geboortezorg over

    Reactie 29-04-2016: 'Dat wordt ook weer de volgende papieren werkelijkheid. De partijen in het veld die het moeten uitvoeren liggen met elkaar overhoop, zal een protocol dat oplossen? De reactie van de Minister lijkt een beetje op "mamma is niet boos hoor, mamma is allee...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    ‘Zorg zit in keurslijf’

    Reactie 29-04-2016: 'De overheid, lees Ministeries en Tweedekamer, maken zich schuldig aan het onvoldoende bewust zijn van waar ze nu eigenlijk verantwoordelijk voor zijn. Door zich continu met de details te bemoeien en daarbij continu de daadwerkelijk verantwoordelijken...'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


    Hematurie en een hypertympane zwelling

    Reactie 28-04-2016: 'de lucht in de blaas bracht me op de gedachte van een enterovesicale fistel, d.d. emfysemateuze cystitis. De X-foto was hierbij zo verhelderend omdat die een luchtfiguur begrensd door een vloeistofspiegel in een grote holle ruimte laat zien. E.e.a. b...'     


    ‘Ik ben drie keer uitgeloot’

    Reactie 28-04-2016: 'Verrassend door dit artikel te ontdekken dat burgervader Eberhard van der Laan een zoon is van huisarts Van der Laan uit Rijnsburg. "Van der Laan" was een begrip in het huis van mijn grootvader Noort. Veel dank voor dit verhaal! '     


    Stijging aantal euthanasiegevallen vlakt af

    Reactie 27-04-2016: 'Van 13 naar 9 en dan naar 4 procent stijging is geen afvlakking, maar een forse daling van die stijging, redactie! Grafieken van stijging en die van aantal zijn niet dezelfde grafieken, maar elkaars differentiaal en integraal. Het ontbrekende "helle...'  Lees meer
    Reacties: 1 reactie


    De knuffel van mijn arts - Désirée Hairwassers

    Reactie 27-04-2016: 'Een aangrijpende blog. Kinderloosheid is inderdaad een verborgen leed. Wel indrukwekkend te lezen dat je het erger gevonden hebt dan je kanker. En wat die knuffel betreft. Soms kan het wel en soms niet en dat kun je nooit in algemene zin vastleggen. ...'  Lees meer
    Reacties: 2 reacties


1  2  |  3 4  |  5

Deelnemende sites

Voor deze site(s) bent u ingelogd